Hovet knakar i fogarna.

Em drar en slutsats så här på morgonkvisten med nyheterna på i bakgrunden: Det råder nyhetstorka när man berättar om Sylvia som har stukat foten i färd att komma ifrån ett fotograf.

Aftonbladets fotograf. I New York. I Aftonbladet går det att läsa:
"Drottningen snubblade över några sopsäckar på väg in i bilen. – Vi ser mycket allvarligt på incidenten. Jag beklagar djupt det inträffade. Vi utreder nu i detalj vad som hänt."

Jag vet inte om det är så mycket att utreda egentligen. Sopsäckarna stod där, och Sylvia snavade. Jag anser att hon därmed tar ledning över till och med mig vad gäller klantighet. Jag skulle säkert snava över sopsäckar. Och helt säkert även stuka foten i farten. Men jag skulle definitivt inte hamna i riksnyheterna.

I skrivande stund sitter Jan Helin, chefsredaktör Aftonbladet, i nyhetsmorgon och tar på sig fulla ansvaret för vad som hänt och beklagar att han misslyckats med att rekrytera en fotograf som inte kan uppföra sig. Med tanke på att Sylvias man har myndighet nog att starta krig så kan jag inte avgöra om det var så smart. Fast, om farbror Calle inte har en tjänsteperson anställd som externt minne så har han säkert glömt bort vem han är strax efter hans uttalande. Så du kan nog andas ut Helin, och hoppas på förlåtelse från Sveriges alla DAM-läsare istället.

[Här ska det vara en bild på incidenten men såväl fotograf som kamera är spårlöst försvunna]


Kommentarer
Postat av: erika

Hoppas för helins skull att kungen inte läser din blogg!

2011-04-10 @ 00:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0