Torra fötter i värmen.

Äntligen har jag ett par egna stövlar! Nu behöver jag inte lufsa runt i Em's 45:or med stålhätta och lukta ladugård så fort jag vill ut i trädgårdslandet. Det finns ju en charm i det också, förvisso. Men jag vill ha något som passar bättre till Narcisserna som blommar där. Och nu har jag dom!

Härligt knalligt röda. Jag hade gärna köpt de prickiga, men jag hade inte råd så jag gjorde sönder den dyrbara påsen med ekomjöl och strödde varsamt över stövlarna när dom låg i bilen. Ska det vara prickigt så ska det vara miljövänliga prickar.

Istället för att betala 100:- för prickar så köpte jag jord till tomaterna. 200 liter jord som skulle lyftas ur kundvagnen och in i bilen. Och vad är väl Maxiparkeringen utan de vänliga själar som vandrar där? En gråsprängd man i bilen mittemot skyndade fram till den unga tjejen i röd klänning och matchande stövlar och frågade om hon minsann inte ville ha hjälp med jorden. På vilket hon svarade att om hon hade fått ner dom i vagnen så skulle hon nog lyckas få upp dom ändå, men tackade ändå för erbjudandet. Sen kan jag inte låta bli att undra om mina armar ser mindre vältränade ut i klänning... Vad tror ni?

Nä, jag trodde inte heller det ;) Men för säkerhets skull tar jag en vända till gymmet.
Vi ses i värmen senare, vältränade, nyduschade och iförda sommarklänning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0