Gula, gröna, röda och blöta.

Ett tidigt avslut på en skoldag leder oavkortat till klasskamrathäng på stan. Nyss hemkommen efter en hundpromenad i duggregnet. Inne noterar jag -återigen- att Dallas gärna tuggar i sig snorpapperet från soptunnan på toaletten. Fast mest sitter jag och är nöjd över dom nya byxorna och känner den lätta ångesten över att tentan smyger sig på utan att jag gjort någon kraftigare ansträngning för att avhjälpa det.

Istället lämnar jag hemmets trygga vrå och beger mig mot stan för ytterligare klasskamratsfika. Jag drömmer mig lite sävligt bort till höstdagar med sol och funderar över om de är över nu. Men egentligen har jag inte jättemycket att klaga över.


Ja, det skulle väl vara regnet då, för att vara lite svensk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0