Vintern är försenad.

Nu är det lite väl mörkt på eftermiddagarna tycker jag. Jag längtar efter vintermörker och ljus, halsdukar, mössor och vantar. Knarrande steg under lyktorna längs gatan. Kreativiteten har bitit sig fast och kommer hålla mig sysselsatt till den dagen jag vaknar och ser det vita pudret som smugit sig på under natten. Alternativt så singlar den första flingan ner när jag är ute och går med Dallas. Jag har ännu inte bestämt mig för i vilket scenario jag upptäcker första snön, jag hoppas på det senare, för så var det förra året. Fast då var jag utan hund när jag var ute och gick den 16e oktober när första snön kom, och dessutom bestämde sig för att stanna.





Kommentarer
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Hur har det gått, med flytten ner till Skåne?

Jag ska dit i början av Mars. Ses vi?

2012-02-06 @ 19:46:10
URL: http://www.stalllt.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0