Nu börjar jag närma mig sanningen, tror jag.


Nu har det varit bildtorka och dålig uppdatering.

Varje gång jag tittar på tapeter får jag nya idéer. Sen börjar det snurra av funderingar, och sen ångrar jag att vi köpte den här %@*&#* lägenheten. Idag tittade jag på tapeter :D Förra inlägget om vardagsrumsplanerna måste därav revideras lite. Jag vet inte om det är för bristen på kommentarerna som jag bad om eller om det bara är så att vi have come to our senses. Det känns som om det blir lite väl mörkt, golvet gäller inte längre, eftersom det är typ svart. Det blir nog för mycket med ett svart köksbord, svart hylla, svarta mattor (okej, mattor är lättare att byta ut) och den gråa soffan som vi har planer för. Här har jag ett annat förslag på golv:


Golvet kommer som sagt gå vidare in i köket. (Som idag planeras få svarta eller gråa luckor, en till anledning till att det tidigare svarta golvet går bort).


Fondvägg har vi kommit överens om, och det är nog den enda detaljen i rummet som i princip är skrivet i sten (på vägg?)

Eftersom det känns lite sådär att överstiga budgeten för en vägg så har jag åtagit mig att måla. Bilden är utdragen på OH-papper, jag ska börja med underarbetet på väggen i veckan och papi ska låna hem en OH-apparat. Sen är det bara att tuta, och måla :]

Sen är det långsidan av vardagsrummet, som består av vägg (jo, jag lovar:). Eftersom möblerna är mörka och fondväggen svartvit så känns det som om det kan vara en plan att sätta in lite färg. I-landsproblemet: vilken färg? Stolarna till matbordet är gröna, man kanske ska spinna vidare på det?


Jag gillar att det är mönster i den utan att det blir för mycket. Som sagt, tanken för en färgad vägg gäller bara den långa väggsidan. Motstående sida ger idag rum åt två dörröppningar och mellan dom så småningom, eventuellt, om vi någonsin kommer över nederlaget att ha blivit lurade, en tv. Den väggen planeras i nuläget bli neutral, troligtvis vit. Liksom balkongväggen. Kolla in planritningen om det blir för snurrigt :]

En annan tapet jag gillade, men som inte matchar nånting annat än klockan:


Sen tittade jag lite på några mörka tapeter också, för om man har fondvägg i svartvitt, och resterande väggar vita  så kan man ju ha en mörk vägg utan att hela rummet blir för mörkt :]

Den här gillade jag. Hittade inte så många andra neutralmönstrade mörka tapeter...

Jag använde eco's provrum för att demonstrera ungefär hur det skulle se ut (hela rummet, inklusive golv och möbler är att jämföra med vårat vardagsrum, bortsett från balkongdörren)






Här är den svarta tapeten som jag visade ovan, mönstret här syns, som synes, inte :] Den röda stolen reprensenterar våra gröna stolar vilket i princip skulle bli det enda som som satte färg på rummet vad gäller möbler. Min ena hjärnhalva säger att det är snyggt och stilrent att hålla de svartvita tonerna. Min andra hjärnhalva säger att det bli lite tråkigt.

Vad säger ni, min tredje hjärnhalva? (ytterligare ett slående exempel på min lysande matematik:)
http://strollan.blogg.se/2009/september/second-second-thoughts.html

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hallilå! Jag tycker absolut att den gröna var den bästa, supersnygg tapet ju! Sen tror jag det är bra att du får in lite färg, du själv är så färgglad så jag tycker det passar dig!

Med det där fina golvet skulle det bli en väldigt "naturlig" känsla över rummet. Grönt är skönt!



Kram

2009-10-07 @ 10:36:49
URL: http://borjanparesten.blogspot.com
Postat av: Strollan

Jo, men nu är det såhär. Jag har stött på pall vad gäller dom tapeterna :P Det är ju tydligen inte bara jag som ska bo här ;D hihi.

2009-10-07 @ 18:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0