Vad är väl en dag i Skåne.

Vad ska man till Skåne och göra när våren är på ingång hemma. Vi har tillåme haft fler plusgrader i Ume än vad Ystad hade förra veckan. Jag hoppas att det slår om i och med min närvaro här nere. Jag har nämligen alltid haft den ödmjuka inställningen att vädret ALLTID är bättre där jag är, att det liksom följer efter mig. Om det är dåligt väder där jag är så tänker jag alltid "stackars dom där hemma, vädret måste vara katastrofalt dåligt där nu - med tanke på hur dåligt det är här". Jag vet, väldigt logiskt och framförallt vansinnigt ödmjukt.

 

Igår, innan jag lämnade Ume (och tog solen med mig) så var det himla härligt väder. Dallas fick träffa ytterligare en lekfull filur, troligtvis också en av de mest fotogeniska hundar jag någonsin träffat: Pulver. Finsk lapphund.

Pulver sprang dock mest ifrån Dallas. Men han hängde efter och gav aldrig upp. Tillslut fick Pulver erkänna att han faktiskt hade noterat Dallas, och så kunde leken börja.

 

Pulver verkar älska kameran, nästan så att han älskar med kameran. Det känns nästan sådär som med människor som sträcker lite extra på sig eller putar lite med läpparna och lägger på det där "snygg-leendet" när en kamera närmar sig. Om man ska jämföra hundarnas fotogenialitet med äktenskap så verkar Dallas vilja ta ut skilsmässa med kameran.

Jaja. Jag får väl hitta nåt annat att älskar honom för...
Han tuggade nästan sönder min mobil häromdagen. Det var speciellt.

Kommentarer
Postat av: Em

Solen lyser med sin närvaro! Så det så :P

Dallas tycker vi ska skippa reklamen, talade ett tydligt språk när han tog den och rev sönder den i småbitar.

2011-03-07 @ 14:41:54
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

söta de är tillsammans! :D



Jag vet inte riktigt vad som händer därute på mariehem på kupan men det har då funnits vid bowlinghallen iaf.., jag går alltid på kupan inne i stan. Min mormor och morfar bor lägligt nog precis ovanför :)

2011-03-09 @ 10:17:54
URL: http://emmasays.se
Postat av: julia

vilka fina bilder! aven pa dallaspojken :) hahah alskar mappen hunderbart!

2011-03-09 @ 14:39:26
URL: http://tittadereser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0