Vad var det tränarn sa... "jag vill, jag kan, jag ska"?

Bloggen har ju onekligen blivit lite nischad sen Dallas blev en del av familjen. Kanske lite tråkigt för vissa läsare. Men kommer ni ihåg det här? Vi har spelat innebandymatcher i princip varje helg hela vintern, men det är ju inte heller så roligt att bara läsa om våra vinster. Höhö.

Det slutade i alla fall med att vi kom till semifinal i vår division. Det trodde man nog inte med tanke på vilka diskussioner som går att höra efter varje match. Detta är ett axplock från semifinalen igår:


O - Jag kan inte spela innebandy. Men jag kan springa, och motståndaren tror aldrig att man ska springa rakt mot dom, så om jag gör det så blir dom överraskade och då händer det ibland att jag får bollen!


J - Jag kan inte passa. Och då menar jag inte att jag inte vill. Jag kan boktavligt talat inte passa.


R - Jag sköt tre skott i stolpen.


J - Eftersom jag inte kan hantera bollen så får jag inga pass framför mål. Jag vet det - hela laget vet det. Men motståndarna vet det inte. Så om jag springer runt framför mål och stör dom så kan nån annan stå för målen.

Målis - (efter matchen) VA?! Var det här semifinalen?


Inte nog med det. Min målklubba (2 mål) råkade ut för detta:

Men mirakulöst nog vann vi semifinalen! Det betyder FINAL på söndag! Håll tummarna.


Kommentarer
Postat av: Ninni Österholm

Haha, det låter virrigt och underbart. Grattis :D

2011-03-21 @ 07:07:05
URL: http://salukitrix.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0